A Need for Speed Most Wanted Demo tipikusan azon játékok közé tartozik, melyekről nem írni kell, hanem játszani velük. A várva-várt exe fájlt felkerülése után rögtön milliók kezdték el magukévá tenni, hiába a félszáz hivatalos mirror site, 9-10 órát is kellett várni, mire nekiláthattunk a telepítésnek.
Nehéz elfogultság nélkül beszélni a kis csodáról, amely úgy 1 gigabájtot foglal el merevlemezünkön – a harmadát-negyedét a teljes verziónak –, hiszen a felfokozott várakozás szelei a TCM-et is alaposan megcsapták. A játék elején található intró rutinos videó letöltőknek aligha tudott újat mutatni, különféle, eddig megjelent alkotásokban a képsorok mindegyike megjelent már. A főmenübe érve jóérzésű ember rögtön az Options feliratot keresi, s rálelvén enterrel nyugtáz. Erre több ok miatt is szükség van.
Fontos menübeállítások
A TCM hagyományosan elhatárolódik mindenféle zenei műfajok minősítésétől, ám értékrendünk szerint a demóban hallható hangsorok nem merítik ki a „zene” fogalmát, így bátran sugalljuk, hogy az EA TRAX mellett az OFF feliratot jelentessétek meg. Ha ez megtörtént, akkor állítsuk át a gép által galád módon elrontott grafikai beállításokat. Ne szégyelljük akár 2 egységgel is nagyítani a felbontást, a Most Wanted automatikus felismerése elég gyatrára sikerült. Az Optionsban még egy feladatunk lesz: megskubizni a billentyűkiosztást, amely ismét kicsit átvariálódott.
Az ígéreteknek megfelelően lehetőségünk nyílik megtekinteni egy Black List témájú videót, ám kezdhetünk rögtön versenyezni is. A Single Race módban 2 típus 4 autóját választhatjuk, tuningolt és gyári formájában is letesztelhetjük a Mustangot és a Caymant. Miután kiválasztottuk négykerekűnket, keressünk egy pályát, versenymódot. A demóban kétféle közül választhatunk: sprint és speedtrap. Ez utóbbi a gyorsaságról szól, mégpedig a sebesség értelemben: a jelzett helyű radarállomások előtt a lehető leggyorsabban kell eltépni, a pálya végén a sebességek összeadódnak, így derül ki, ki a nyertes. Ám a végső pozícióra is érdemes odafigyelni, hiszen a helyezéseknek megfelelő kilométerek levonásra kerülnek az összegedből. A legtöbbet a 4-től veszik el természetesen.
Challenge Series
Más versenymódok is találhatók ugyanakkor legújabb házi kedvencünkben: a Challenge Series ikonra kattintva rögtön 3 közül választhatunk. Az első Pursuit Lenght névre hallgat, a célunk itt az, hogy egy Golffal 1 perc után sikeresen lógjunk el a rend hű őrei elől. A Toolboth Time Trial egy gyakorlatilag „checkpointokon” alapuló sprint futam, egy IS300-as kormánya mögött kell minden egyes autópálya kapuhoz időn belül odaérnünk. Gondot csupán a néha feltűnő rendőrök okozhatnak, akik – nagy örömre – eddig minden alkalommal máshol bukkantak fel. Vagy éppen elő sem kerültek. A harmadik pedig a Roadblock nevű okosság, ahol egy Vipert vezetve kell előbb lerombolnunk 6 rendőri úttorlaszt, majd utána elmenekülnünk, elbújnunk.
|
|
A feladat nem olyan egyszerű. A police Pontiac GTO típusjelzéssel ellátott szekerekkel keseríti meg az életünket, sebességben egyáltalán nem maradnak el a Dodge-tól. Ezen versenymód alkalmával van a legjobb lehetőségünk tapasztalni a város(rész… félelmetes belegondolni, hogy a demóverzióban tapasztaltnak többszöröse lesz a bejárható terület a teljes játékban!) lehetőségeit, csapdáit, lenyűgöző megoldásait. Minden törhető. Vagyis... majdnem minden. Táblák, oszlopok, póznák, üvegek, buszmegállók omlanak össze, amint áthaladunk rajtuk – néha azonban problémát jelent első ránézésre megállapítani, hogy az adott egység elvihető-e. A nagyobb fák, falak természetesen továbbra is stabilan pihennek helyükben, nem ejthetünk kárt bennük.
Jössz, látsz, mész
A rengeteg menekülő útvonal, a kis zegzugos utcák, a pár átjárható épület, park, no meg persze a golfpálya nagyszerű lehetőségeket adnak kreativitásunk, fantáziánk kiélésére, noha a Viper ebben nem is mindig partner. Induláskor szinte odaragad az aszfalthoz, így ha valami miatt esetleg meg is kellene állnunk (nem feltétlen egy jobbkezes utcára gondolunk), nagy az esélyünk a „Busted” felirat megtekintésére. Ekkor egy újabb videót játszanak le nekünk, amiben egy eléggé ideges rendőr betuszkol minket járműve hátsó ülésére, majd nyomatékosítva elszántságát még rá is vág egyet a tetőre.
Azonban könnyen lerázhatunk magunkról akár egy teljes osztagnyi rendőrt is. A térképen jelölt objektumokon áthajtva azok össze- vagy leomlanak, felrobbannak, így megállítva a mögöttünk száguldozó rendőröket. Ilyenkor alaposan megugrik az államnak okozott kárunk összege is, ami szintén egy fontos tényező a versenyek során.
Fontos megemlíteni, hogy az EA végre valami kis törést belevitt a játékba, legalábbis saját autóinkon. A szélvédők megrepednek, a kocsik horpadnak, ez már nagy előrelépés az előző két rész teljes törhetetlenségéhez képest. A szirénás kocsik ugyanakkor borzalmasan szépen törnek ripityára, leszaggatott ajtók, motorháztetők, rommá tört kasztnik maradnak utunk nyomában. Az üldözés végén – ha sikerül teljesíteni a missziót, ha nem – megtudjuk, pontosan hány járőrt tettünk mozgásképtelenné és hányat teljesen tönkre.
Újabb irányítási modell
Az irányítás, a fizika nagyot változott az előző részhez képest. A kocsik gyakorlatilag tapadnak a földhöz, alig sodródnak, így lényegesen gyorsabb kanyarbevételre van lehetőségünk, több a száguldás a játékban. Az egyik legnagyobb változtatás az elindulásoknál történt, az autók kifarolnak, a kasztni beremeg – katarzis közeli állapot. A startnál Single Race módban is más színűre vált a fordulatszámmérő, ha a kirobbanáshoz optimális fordulatszám tartományban forog a mutató, és ha sikeresen ott is tudjuk tartani – nem könnyű: sokkal gyorsabban esik a fordulatszám, mint eddig –, akkor meg is leszünk dicsérve.
|
|
További újítás, hogy üresben az autó alapból fékez, így nem gurul el se előre, se hátra; természetesen ha túráztatjuk a motort, kialszanak a féklámpák. Az autókba a hátsó szélvédőn keresztül szépen be lehet látni, bár sok különbség nem fedezhető fel az egyes autók belsőiben. Tolatáskor kigyulladnak a rükverc lámpák és hallhatjuk a jellegzetes tolatás hangot is, ez még egy lapátot rádob az élethűség érzésére. Az N2O és az időlassító (ez utóbbi a kritikus helyzetekben jól használható: az idő lelassul, így jobban át tudjuk gondolni, hogyan szabaduljunk, merre tovább) magától újratöltődik, jelenleg úgy tűnik, hogy akkor, ha a turbó maximumon tölti a motort.
Megérte kivárni
Kötelező összegzésként a Most Wanted igencsak el lett találva. Vannak hibái (ha elkaptak minket, a rendőrautók gyakran remegni kezdenek; a gyári autóknál látszik, hogy a kerekek által húzott gumicsíkok nem alkalmazkodnak a kocsi állásának irányához), de egyáltalán nem vagyunk hívei a fehéren való feltétlen koszejtésnek. A Most Wanted Demó játszható, sőt, interaktív környezetével, kidolgozott városrészével, élethű autóival, kompakt látványvilágával nagyszerű játékélményt nyújt. Az új versenymódok is jó ötletnek bizonyultak, a rendőrök intelligenciája pedig szemmel láthatóan magas. Bekerítenek, a SUV kategóriás szirénások letaszítanak, használják a levágásokat, egyszóval okosak.
|